Full dag

Idag har mammi och lillsyrran varit förbi på tacofest. Vi firade att vårt ansökta kennelnamn äntligen publicerats i Hundsport. Har du tidningen så är det på sidan 121, längst upp till vänster. Vi skålade i ett glas vitt och funderade lite på lämpligt kulltema på Biigas valpar. Svårt det där; finskt, samiskt eller svenskt - eller bara bokstäver? Lite kreativitet är ju aldrig fel.

Mika har anmält Vina till utställningen i Sjulnäs i mitten av maj. Håller tummarna att hon krallat på sig lite innan dess. Blir spännande att träffa allt hundfolk där.

Lina och jag har även gjort i ordning hennes inbjudningar till kalaset hon ska ha på lördag. När Lina skulle gå och dela ut dessa inbjudningar till sina vänner råkade hon gå en aningen för snöig väg ... Hon kom hem utan ena skon, med gråten i halsen, och krävde att jag skulle följa med och hjälpa till att få upp den. Faktsikt ganska festligt med en sjuårings heta humör. Hon kunde knappt heller hålla sig för skratt mellan varven.

Misstänker att jag inte såg snyggast ut i byn när jag traskade iväg med kjol och strumpbyxor till de grova kängorna. Lina var lika tjusig med en av Mikas skor på högra foten och sin egna ensamma känga på den andra. TUR att jag valde kängor, snön nådde mig upp till ljumsken ungefär! Efter lite slit fick jag loss skon, följde Lina den rätta vägen (på sommaren kan man ju gena utan problem, det är svårare med detta snödjup) och så fick hon knata vidare med de andra inbjudningarna. Mission accomplished!




Nu blir det måndagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0