Duktigt, duktigt!

Oj så hurtig jag kände mig idag. Jag blev bjuden på middag hos mamma, men hade tråkigt innan. Vad göra? Jag tog Vina i kopplet och trampade iväg på trotjänaren jag fick av min vän Mia förra våren. TACK ännu en gång. Den är guld värd, den cykeln!

Vi färdades förbi Edet och runt Muskussjön. Turen tog ungefär en timme i blandat trav/galopptempo. Mestadels trav. Det betyder låååångsamt för cyklisten, men bra träning för Vina. Jag hade hoppats på björnspår men hittade inga, trots att det bitvis fanns gott om perfekt lera att finna spårstämplar i. Det blev rätt svettigt, och huvudet blev trött då det blåste rätt ordentligt mellan varven.



Ingen nalle fanns längs vägen.

Många tycker att det är idioti att börja hetsträna sina jakthundar under sommaren, och jag håller med. Man borde ju hålla hunden (och sig själv) i form hela året. För min del har det tyvärr inte fungerat. Nu när jag är arbetslös och ska ställa ut monstret så är det ju perfekt läge att påbörja träningen. Och skulle det bli injagning med matte istället för husse i höst så är både Vina och jag väl förberedda.

Lina ringde ikväll och ville hälsa på imorgon. Härliga unge. Blir kul, ska bjuda hemlagad saft och kanske någon blåbärsmuffins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0