Ännu en måndag

Den här morgonen började med att Lovisa ringde och väckte mig så att jag skulle vara beredd när Alva anlände. Jag hade lovat vara barnvakt ett tag på förmiddagen medan syrran kollar vilka uppgifter hon ska sköta när hon hoppar in och jobbar som vikarie på dagiset mittemot. Alva är den roligaste ungen, och hon blev milt uttryckt förvånad när hon såg att jag i fönstret i rummet hade blommor i mjölkpaketen! Hon var så lugn och snäll, läste böcker och städade åt mig. Sedan drack hon kaffe medan hon kollade sina sms.



Nu har hon åkte hem med sin trötta mamma för att vila middag, så jag är ensam hemma. Att vara ensam är ju rätt skönt ibland, men just nu kändes det mindre kul. Mika kom hem igår efter sin övning och jag hade sett fram emot ännu en kväll i hans sällskap. Då visar det sig att han ska jobba över ikväll, OCH börja före tuppen imorgon bitti. Suck. Det betyder alltså att han övernattar i Boden. Blä. Tur att han är hemma i slutet av veckan i alla fall.

Funderar på att gå ut i skogen med Vina, kanske mamma följer med tillsammans med Harley? Man vet inte. Jag har uppdaterat Vinas sida med nya foton, så den som vill kan gå in och kika i hennes junioralbum. Det är härligt med vår.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hon ska väl lära sig nån gång :)

Sötsmulan!

2010-04-26 @ 12:57:10
URL: http://lovisasandman.blogg.se/
Postat av: Kattis

Oj en riktig liten IT-girl! Snygg bloggen har blivit!

2010-04-26 @ 14:30:53
URL: http://najlonqueen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0