Lillan har blivit stor.

Nyss hemkommen från en liten och avslappnande cykeltur med lilla Vina sitter jag här och försöker komma på vad jag ska skriva om. Det blir betydligt lättare om man först lägger in de foton man vill använda, men de kommer senare. På tal om senare så ska jag, Lina och Vina åka till Storforsen när Lina kommer hem från skolan. Allt efter Linas idé. Hon tyckte att det var länge sedan vi senast var där på utflykt. Hoppas att dagen fortsätter att bjuda på samma vackra väder även senare idag!

Nu har ju Lina gått till skolan två morgnar i rad. Jag förundras varje gång och tycker att hon blir större och större för varje sekund. Nu är hon inte längre min lilla flicka, istället har hon blivit en sådan där stortjej som hon tidigare själv sett upp till. Hon kunde trots sin storlek ha de tre paren jeans jag shoppade åt henne förra veckan. Skönt. Hon tyckte till och med att de var fina! Det är nog den största utmaningen tror jag. Hon vet minsann vad som är snyggt och inte.

Igår begav vi oss ut i skogen med Linas mormor och Biiga. Vina var gasen i botten busig hela dagen och rafsade åt sig blåbär, kråkbär, lingon och odon där det fanns sådant att tillgå. Undrar om hundar kan bli dåliga i magen av för mycket bär? Mycket vitaminer fick hon ju i sig i alla fall. Totalt har vi nu plockat ihop dryga tre liter blåbär som vi fryst in. Blir gott att ta fram senare i vinter. Jag önskar bara att de gick snabbare att plocka. Helst hade jag velat ha en fyrti-sexti liter att använda till allt och inget.


Bärplockaren in action!



Nu ska jag kila iväg på kafferep. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0