Jag, Lina och Kärleken

Mika är i Kåbban i helgen för att jaga älg och vid tillfälle även fågel, så jag och Lina passar på att mysa hela kvällarna. Hon tjuvsover även i mammas säng om nätterna när Mika är borta. Hehe. Ikväll ska Alva sova över för att hennes faster Jenny gifter sig. Mamman och pappan syndar därför med alkoholhaltiga drycker och vaknatt, så hon har det härligt här med mig och bönan.

Idag har jag och Lina haft äran att föreviga detta, Jennys och Jims, bröllop. Jag fick låna brudparets kamera och Lina använde våran. Det är således Lina som fotat alla bilderna från bröllopet som jag publicerar här. Våra varmaste gratulationer till brudparet! Ni var verkligen vackra!

Jenny hade själv sytt alla flickornas klänningar, ett fantastiskt jobb! Allesammans matchade jättefint i det klassiskt kärleksröda temat. Rött, vitt, svart. Kärlek. Härligt att få vara med på bröllop trots att vi knappt känner varandra. Jag trivs i den högtidliga stämningen i kyrkan.





Så levde de lyckliga i alla sina dagar.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Jätte fina bilder, visst är det härligt med bröllop. Min äldsta son och hans flickvän gifte sej i somras, jag grinade naturligtvis och allt var hur fint som helst, t o m vädret eftersom vigseln var utomhus. Har just kommit hem från en jakttur i skogen. Svante hittade och stötte lite fågel men han fattar inte riktigt hur han skall göra, släpper fågeln och springer istället tillbaka till platsen han stött upp den på och skäller där :-( Inte lätt det här med injagning och vi är ju nybörjare oxå och vet inte riktigt hur det hela ska gå till. Varmt var det idag oxå, +17 grader så det vart lite för jobbigt för Svante som blev varm och trött trots att han fäller päls nåt så vansinnigt just nu.

2009-09-26 @ 18:01:24
URL: http://najlonqueen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0