Allvarligt talat

Nu är det som så att man faktiskt blir bekväm efter några år med en så välartad snorunge som min. Lina har alltid varit snäll, och när det är mitt eget barn så är allt så otroligt mycket enklare än med andras snorisar.

Jag är som sagt barnvakt åt Alva. En arg Alva. Hon är urtrött och vill inte alls sova. Men hon vill inget annat heller. Nu har vi bestämt att hon trots allt SKA sova en liten stund, men somnar hon inte väldigt snart så får vi kämpa med att hålla henne vaken ett tag till så att hon får nanna kudden för kvällen istället. Dagen har varit lång och spännande, hon har ju till och med hunnit utbilda sig i min bokhylla fylld av faktaböcker:



En nakenfis som skiter blöjan full...

Lina och hennes kompis Tilde ser lite film. Lina ser hemskt sällan på film, vilket har resulterat i att 80% av vårt utbud är okänt för henne. Vi har en del tecknade filmer, men hon har väl sett max fem-sex stycken av dessa. Kanske tema för lördagsmys? Filmkväll. Vi kör på det ikväll i alla fall.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men oj, om jag vetat att lillan hade en liten jobbig kväll hade jag kommit med selen, det finn singet bättre för griniga små barn:)

2009-09-27 @ 08:04:56
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0