Älgarna demonstrerar, älgarna har fått nog!

Satt och kollade lite nyheter och ser att det precis som tidigare höstar blir allt fler viltolyckor nu när temperaturen sjunker och jägarna drar sig ut i skogarna med sina bössor, hundar och kaffetermosar. I lördags åkte jag och Lina tillsammans med några goda vänner till jaktstugan precis utanför byn, där det lokala jaktlaget huserar. De hade fällt två tjurar och en kviga innan klockan elva på förmiddagen. Jag trivs med att se på när jägarna samarbetar för att ta reda på köttet från skogens vilt. Känns som skördetider. Att dessa tider även skrämmer igång det mesta viltet så att de ibland rusar upp på vägarna i blindo är den mörka baksidan. Man måste köra försiktigt.

Jag ska dock villigt erkänna att jag också blir rätt sugen på att jaga, funderar på om det kan vara ett äventyr lämpat för helgen som ska spenderas med vovve, men utan Älsklingslina och Fismika. Lina åker till sin papi på fredag, och Mika åker tidigt imorgon bitti till Tåme på övning. Där blir han borta till onsdag nästa vecka. Jag känner mig en aning kluven inför det, det är ju alltid skönt att kunna ta dagarna som de kommer utan att behöva planera för någon annan än sig själv, men ibland känns det en aning ensamt. Blä.

Nu är det gåliggdags. Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: Marie

Dont feel lonley:) Vi är ju aldrig långt borta och kaaaanske finns det något spännande att titta på på söndag? Om inte så kan du ju trösta en gråtande marie istället...

2009-09-16 @ 21:33:52
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0