Norrbottens underbara värld

Idag är jag som ni kanske märker ytterst inspirerad, därav de många inläggen.

Som den hembygdsromantiker jag strävar efter att fullt ut få erkänna mig vara så älskar jag det mesta som kan kallas gediget hantverk. Jag har ett stråk av hemslöjdsinspiration till det mesta jag vill skapa just nu. Vadmal har gjort sin storslagna entré till min inre inspirationssamlande ateljé. Dags att omsätta i praktiken snart!

Mina tankar förs av det nuvarande modet till ursprungsbefolkning, folklore och djupt förankrade traditioner. Jag är väldigt inne på att både sticka och även att sy mig en poncho eller liknande och hittade bilder av en luhkka, en samisk variant på stormkrage/poncho. Snittet är så himla snyggt, ska prova sy något liknande framöver tror jag.

Bilder lånade från www.sme-design.com

Ytterligare fördjupning i denna aldrig sinande källa till inspiration får ni här serverat av Sofia Jannok, en fantastisk kvinna med fantastisk sångteknik.



Nu dags att skissa lite på mönster...
Marie, du ligger i lä ifråga om antal inlägg!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du må blogga mer än mig,

men en härmapa, det kallar jag dig!

Du snor min klädstil rakt utav,

JAG var först med att älska vadmal.

Men dagarna med en egen stil är väl nu förbi,

för helt plötsligt ska alla se ut som Marie...



Mohahaha jo jag vet nog hur det ligger till...snart kommer du väl på att du älskar djur, natur och Martin också? Kraaaam

2009-10-20 @ 21:34:08
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Åsa Olofsson

Kanske heijna är nå i din stil jag tycker dom verkar fina http://www.heartoflovikka.se/

2009-10-20 @ 23:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0