Pyssel och pyntparty

Ikväll har jag pysslat lite på gamla Café Stjärnan i Vistträsk. Jag vet inte hur det gick till, men plötsligt en kväll för någon vecka sedan insåg jag att jag var bjuden på pysselkväll.

Jag har försökt mig på luffarslöjd tidigare, då jag under tio dagar i åttonde klass låg på hospital till följd av en envis lungsjuka som vägrade släppa greppet trots flitig medicinering. Gissa om det blev långtråkigt när man efter tre dagar äntligen slutade sova?!  Sjukhusterapin blev min räddning. Det var då jag lärde mig grunderna i luffarslöjd.

Ikväll var vår handledare Lena Berglund, hon lovade att ta med sina nålfiltade alster till nästa gång. Hon hade gjort och tagit med en del annorlunda saker till kvällens träff. Inspirerande.

Nu ska jag för första gången på länge försöka ta mig i säng innan midnatt. Jag är sleepy som en gnu på vandring. Ungefär lika törstig också. Konstigt. Ska ta tag i det hela. Hoppas att ni drömmer angenäma drömmar, det hade jag planerat att göra.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0