Någon annan hann före

Ni som läser här då och då, minns kanske att jag nämnt en övertalningskampanj? Denna har jag inte ens behövt iscensätta, då Mika redan innan var inne på samma spår, eller ska jag säga led? Han har nämligen köpt sig en ny skoter.
-Ny och ny, säger han, det är ju "bara" en -09.

För mig är det en splitterny modell. Det är väl 2009 nu? Jag VET att det finns -10:or att köpas, men jag har ingen strävan efter sådant lyx. Inte heller hade jag önskat att han skulle köpa upp alla sina pengar på en så blänkande ny maskin som en -09:s modell. Nu vågar jag ju aldrig låna den, tänk så många träd jag har okrockat med, så många vakar jag har okört över, och så mycket körkunskap som ofinns i min kropp och mitt sinne.

Jag får väl, precis som innan, nöja mig med att sitta på bakrullen när han stegrar upp sin kissemisse på bakbenen. SUCK. Kanske inte så konstigt att det går lätt att utföra slika manövrar om man har dryga hundra kilo lastat längst bak. Inget drag blev det heller, så att åka pulka är inte att tänka på. Det enda draget som ingick i köpet är vinddraget som viner i öronen när Mika drar på gasen i botten. Mio Dio. Hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0