Julklappstajm

Idag börjar planerandet på allvar. Jag har börjat spåna på både julgåvor och julkort. Funderar på lite Photoshop-fixade varianter av vykort i år. Får se vad det blir. Vi har ju resurser på kursen jag går, så möjligheterna är många. Helt klart blir det favorit i repris när det gäller motiv; Lina är ju självskriven som modell på korten, och självklar som mottagare av julklappar.

Vad gäller syskonen har vi börjat lotta så att vi slipper köpa fem julklappar varje år. I år föll lottningen så att Hanna ska få sin julklapp av oss, precis som i fjol. Jag har planer även här, men måste välja lite vad det ska bli.

Funderar på att göra en favorit i repris här också och ge henne något jag själv önskar mig, trots att den förväntade succén uteblev senast jag körde den varianten. Tydligen ville inte alla (läs Hanna) ha en takråtta i julklapp, ett marsvin hade, med facit i hand, passat betydligt bättre, trots att de pratar mer. Eller kanske just därför?


Varför välja bort en med rejält handtag bak?

Än idag lever jag med skammen av att helt ha missat behov, önskemål och krav: de grundstenar på vilka all försäljning vilar. Men julklappar får man ju, så kanske tänkte jag att det skulle fungera just as well?

Hanna kommer julen 2009 inte att erhålla en takråtta modell större i julklapp. Troligen ingen julklapp med lufthål ens. MEN man vet ju aldrig vad julstressen kan göra med en djurälskande lillasyster som gillar allt pälsklätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0