Hej mitt vinterland!

Idag har jag omvärderat min tidigare trötta(?) hälft. Så här inför jul verkar han ha förstått vitsen med att sköta sig; tomten vet ju allt, så vill man få klappar finns bara en lösning; var snäll. Mika har uder dagen varit så skötsam att tvättstugans kaos numera är ett minne blott! Kvar finns bara ordning, reda och en och annan otvättad strumpa som inte rymdes i den sista maskinen som slagits igång. Skönt att komma hem till ett så välstädat hem, jag lovar!

Idag har jag varit på besök i butiken Handplockat i Älvsbyn. Där har det fotograferats lite julstämning, och jag rekommenderar VARMT heminredningsintresserade att besöka butiken. Underbar väldoft i hela butiken, julkänslor och inspiration överallt. Mina hjärtan hittade jag också;



Julhjärtat bankar för julens inredningsdetaljer, mitt Sweetheart är såklart Lina.
Mika är självskriven även han.


Ikväll har julgardinerna kommit upp i köket, en julljusstake pryder rumsfönstret och snart pinglar klockorna på dörren. Måste kanske fixa fram en krans först bara. Några julklappar har jag hunnit fixa tror jag, ska bara kolla lite lämplighetsgrad så att det inte blir blaj av idén.

Har också hunnit hälsa på min vän och blomma Mia i Klövern. Där stickas strumpor och sköts barn. En del extra hundar är det också möjligt att man hittar när man börjar räkna efter hur många små svarta stinkysar man egentligen har kring fötterna. Helt klart värt ett besök också!

Pappa hade tydligen varit förbi Vistträsk idag, han passar nog på när jag inte är hemma. Misstänker att han vill ha ett lugnt besök... Uppskattat av både Mika och Lina. De två tidigare retstickorna har tydligen haft söndagsmys hela eftermiddagen. Fuskigt men bra att Lina inte är så sur i alla fall. Det är ju inte alltid det duger med någon annan än mamma att gosa med.

Nu ska jag kolla igenom mitt vinterpynt lite så att jag vet vad jag ska plocka fram. Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Anna

åååh har du TOm tvättstuga nu blir jag AVIS

fina bilder...

tackför besöket i butiken PÅ en SÖNDAG

2009-11-22 @ 23:23:03
URL: http://mittval.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0