Hallelujah

Jag läste precis min kusin Maries blogg om deras fågelbord. Visst är det härligt med fåglar, så jag måste ju också fixa mig en matservering á la  birdienamnam. Kanske på altanen? Nackdelen är ju bajset som brukar samlas i drivor nedanför, plus att man kanske kan fundera på om det är lämpligt med små fröplantor från spillda solrosfrön. Blommor är vackra, så en fågelmatning av något slag kommer.

Jag har laddat hem några bilder av olika fåglar. Du som har bra minne eller läst lite längre ner, minns kanske att jag har nålfiltat (torrtovat) ett antal små domherrar? Jag ska försöka få tag i ull av annan färg så att fler vinterfåglar hittar hem till mig. Sidensvansen eller bofinken är välkomna.

Mika sover sedan en liten stund, Vina har varvat ner och huset är mörkt så när som de julprydnader jag fått upp i fönstren. Det är det här man längtar efter när höstmörkret och kylan kopplat ett hårt grepp om tillvaron. Nu är andnöden borta, ut flödar trivsel, värme och kärlek. Härligt. Mysigt. Tack Peter.


Kommentarer
Postat av: Marie

Hmm...du kan få svårt att locka hit en bofink, dom är ju flyttfåglar Frida;) Fin tidningen blev höru!!

2009-11-24 @ 17:19:34
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0