En glad lax - det är jag!



Idag har dagen äntligen varit lugn. Veckan har varit MINST sagt hektisk, vi har jobbat stenhårt mot deadline som nu passerats med bravur. Resultatet av vår första vecka på allvar blev över förväntan. Tack vare vår kursledare Jerker har vi nu fått struktur och någorlunda ordning på arbetet.

Jerker var så snäll att han förbarmade sig över oss stackare som mitt i oredan skulle försöka få något gjort. Han bokade om en föreläsning för vår skull, så att han kunde stanna en extra dag och få ordning på diverse grejor som behövdes fixas. Resultat ville vi ha, och det var precis vad vi fick! Jerker har troligen MINST en extra stjärna på himlen för sin insats.

Nu är första numret av Älvsbynytt på tryck, när grejorna kommer i ordning ska vi troligen trycka kommande nummer av tidningen själva, bara vi lär oss hantera teknik och maskineri. Nu är det bara att fortsätta som innan, fast nu med mer struktur. SKÖNT. Länk till första numret kommer så snart jag hinner.

Jag har fått lite kläm på Adobes InDesign också, tyvärr är det bara version CS2 på min dator, men småningom hoppas vi på en mac med CS4. Vi har två sådana stationer på jobbet, men där sitter de och jobbar som redan är bekanta med programmet sedan innan. De här Adobe-programmen (även Photoshop och Illustrator) är kanon! De används av de flesta företag i mediasvängen.

Gissa om det är kul att sitta och göra annonser? Som Scrapbooking fast på riktigt! Fantastiskt! Här snackar vi konst. Extra kul är det såklart att lufta tankar och idéer med medarbetarna, de har precis som jag fått kläm på programmen och inte minst layouten väldigt snabbt. ROLIGT!!!

Lite fritid nu kanske? Lina har troligen blivit förkyld, hon hade huvudvärk, öm hals och ont i magen. Hoppas att hon klarar sig från att vara sjuk något längre tag. Det är tråkigt när älsklingssmulan är sjuk. Men gosig blir hon så det förslår. Hon har också börjat önska sig julklappar. Ska lista några här så småningom.

Vina kom och mötte mig när jag kom hem från jobbet igår, hon hade öppnat dörren alldeles själv medan husse snarkade på soffan. Snacka om känguruhopp hon hade när hon överlycklig märkte att det var jag som mötte henne! Gråt och tandagnisslan när vi lade oss tidigt, hon hade väntat sig mer lek än vad som gavs. Ikväll tog vi igen det med en drygt timslång promenad ihop med Lova och Nelly. Det var uppskattat av oss alla fyra.

Nu ska jag kika in i sovrummet och plåga Mika hela natten med min svettlukt. Duscha får jag göra på morgonen.
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0