Vad är det?

Idag har vi varit hos Mia, precis som jag berättat i förra inlägget. Kanske är det någon som undrar vad som lockar så mycket i en sådan by som Klöverträsk? Svaret är enkelt. Allt. Det är fint, roligt väder (idag regnade det hos grannen men inte hos Mia), trevligt sällskap och såklart g-o-t-t kaffe!

Vi har hjälpts åt att plantera i hennes stenröse som hon gjort för något år sedan och vidareutvecklat det lite. Olika mossor och taklökar samsas vid gamla trärötter och annat naturligt vackert. Min favorit är björnmossan:



Karin var vildare än vanligt men jag lyckades få en bild där man ser att det är en hund och inte bara ett suddigt svart streck som ilar förbi i tvåhundra knyck.



Nytrimmad och bar om baken är det lite kallt under dessa svala vårkvällar, därav tröjan.

Trots att Mika gärna ville ta med Karin hem så blev han tvungen att lämna henne hos Mia. Han drar till Eksjö imorgon som vanligt. Jag och Lina har Mikaledigt i veckan... Kanske hittar vi på något äventyr, vi får se.

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha vad du är rolig med dina blomritningar, men du får ju fina blommor också iofs...det är annat än vad jag kan skryta med, jag blir arg på mina blommor och straffar dem genom att inte ge dom vatten så dom lär sig att inte bli så krävande. Jag borde få fängelse för mitt växtplågeri. Nåja, vi är också martinlösa hela tisdagen så kanske vi kan hitt på nå?

2009-05-11 @ 10:15:26
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tack för frunchen idag och fikat! Synd att ni skulle iväg så snabbt. Kanske vi drar en prommis imorgon istället, kanske Marie och Arvid vill följa :)

2009-05-11 @ 18:11:58
URL: http://lovisasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0