Pust!

Nu är rabatten äntligen klar! Egentligen blir ju rabatter aldrig färdiga, det finns alltid plats för en planta till, en ny färg, en ny form eller en ny doft. Eller helt enkelt bara ny ordning. Lina har fått välja ut vilka perenner hon ville ha i sin del av rabatten och har även planterat dem själv. Det blev väldigt snyggt, stilrent och bra. Nu hoppas vi bara att allt klarar sig och att det växer av bara tusan i sommar! Vi har ju till och med matat med koskit, hästdynga och lite konstgödsel för sakens skull. Ytterst lite av det sistnämnda dock. Bilder kommer imorgon när jag orkar ut och fota.

Chicko har kommit ikväll och vi ska så smått börja träna på att stå fint i kopplet, han ska ju ställas ut på lördag, med MIG som handler!!! Gissa om det är pirrigt?! Första gången för både mig och honom. Jag tycker att han är fin och följsam, och vi har cyklat en runda längs yttergatorna i byn, det gick utan problem. Jag tycker att han är snygg att se på, så på lördag blir det upp till bevis!

I övrigt väntar jag på att få höra om Celine har valpat eller hur det går. På torsdag åker jag till Tornio med en kanin för att leverera. Han sa flytta till Tammerfors (Tampere). Kul att få exportera.

Lina sover nu äntligen. Hon har haft ont i nacken idag, nästan nackspärr. Alvedon hjälpte mot det värsta, men hon hostar också. Gissar att det inte är så bra som hon tror att klä av sig när man hoppat sig svettig på studsmattan så här i vårtider.

Hör att sängen lockar på mig, så det är väl bäst att jag håller den sällskap så här på kvällskvisten. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0