Ojojoj

Hektisk helg hindrade henne handha hennes hemdator.

Ja ni läste rätt. Helgen har varit ytterst innehållsrik. Lördag var det hundutställning i Sjulnäs, där jag debuterade tillsammans med bästaste bästa Cillans vovve Chico.  Han fick trots sin matvägran tidigare under veckan (han åt nästan inget hos mig) en tvåa. Inte dumt alls, det han fick nedslag på var främst att han var mager (inte så konstigt, men pinsamt att jag inte lyckats göda honom bättre) och kort steglängd bak. Saker som kan gå att förbättra till nästa gång. Så nervös som jag var inför utställningsdebuten var det länge sedan jag var. Chico och jag såg ut så här under dagen:


Alla tre hanarna i öppen klass tilldelades tvåor, men självklart var Chico snyggast!


Som tur var så befann vi oss på plats redan när utställningen började släppa in deltagare vid sju på morgonen. Chico hade med andra ord hunnit bli ganska trött och alltså även avslappnad innan det var vår tur att gå in i ringen.

Vi hann även se Svarta Tassen-gänget dra hem storslam med sina affenpinschrar. Maggan och Steve blev BIR och BIM, och cert tilldelades Micke som därmed blev svensk och finsk champion.


Affenpinscher var än man kollar. En fantastisk syn.



SchnyggCrumbi


Mia och Steve ställde sig så snyggt de kunde, och det gav resultat! Bästa hane.


Från vänster: Mia med Steve (BIM), domaren och Sussie med Maggan (BIR).


Självklart spanade jag in Norrbottenspetsarna också...

Efter att ha lämnat tillbaka lånehunden Chico åkte jag tillbaka till min moster Sara, vars tik påbörjat sin valpning. Celine födde två välskapta, stora och starka gossar, troligen röd och röd sobel.


För er som inte övervarit en valpning så är det något jag verkligen rekommenderar om man är ute efter en häftig upplevelse! TUSEN tack Sara för att jag fick vara med.

Kvällen avslutades med att jag hämtade storasyster Hannas dvärgpudel Chess hos pappa. På väg hem passade jag på. Här kommer foton av nyss utexaminerade grabben:

Inte illa, snyggast färg också!

Det här med hundar verkar bara eskalera allt mer. Ber om ursäkt (men bara för sakens skull, inte för att jag egentligen menar att det behövs) för att den senaste tidens inlägg så trångsynt kommit att innefatta endera hund, trädgård eller ännu mera hund. Trogna bloggläsare får stå ut och nya kanske inte hunnit ledsna. Vad vet jag? Bara att jag är valpsjuuuuk...

Sov så gott så kommer mer foton imorgon.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ni var då så fina och mest välmatchade av alla, i looove Mias boots!

2009-05-19 @ 09:52:46
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0