Nya tider

Pärlhyacinterna är äntligen i jorden. Blommorna får vara mitt nya sommarnöje istället för kaninerna. Enklare att sköta men kanske inte lika söta. Ojdå, ett rim mitt i allt! Rim eller inte, perenna växter behöver ingen vinterskötsel. Skönt.



Om någon behöver en kaninbur eller två eller sju så finns det några till salu här hemma. Idag har jag bara tre kaniner kvar att sälja, alla av rasen Lilla Tysk Vädur med vuxen vikt på 3-3,5 kilo. Naturligtvis är alla vuxna, dessutom inte släkt sinsemellan, så här finns tillfälle för en bra avelsgrupp! Misstänker att få lockas att köpa mina tyskar, trots att de är ovanliga till färg och härstamning, men ett försök kan man ju ge det.


Alice                                      Bremen                               Naja

Känns mycket konstigt att inte ha kvar kaninerna men det var rätt beslut att fatta. Jag har tagit det beslutet med tanke på mig själv och det finns måååånga andra saker jag gärna pysslar med istället, så någon sysselsättningstorka uppstår knappast.

Tror att jag ska ut och rasta min DBS nu, kanske Lina med kompisen Tilde hänger med på en sväng? Inte omöjligt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hmmm....måste köpa glass hör jag;)

2009-05-31 @ 06:57:21
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0