Lycka!

Idag har jag fått en vision. Den innefattar grävande (den delen är i skrivande stund redan klar) och geggande. Jag har ju hämtat hästfekalier hos min vän Mia, dessa har jag myllat ner i lerjord och sand nära min husvägg. Kan ni gissa att jag har byggt ut rabatten på framsidan ytterligare? Ja jag vet att det här kan tyckas lite tjatigt, men vad är våren till för om inte växter och deras ivriga odlare?

Småningom ska hela framsidan prydas av vackra blomster i blått, vitt och en aning rosa. Jag blev överförtjust när jag fann inte mindre än fyra (!) pioner (eller ja, rhizomer=rötter) i garaget, och samtliga ser ut att ha klarat vintern! Blir spännande att se om de har kraft att växa upp nu när de fått mat. En annan av mina favoriter är Löjtnantshjärtan i vitt. Lyckliga jag som har två stycken sådana.


Vita Löjtnantshjärtan


Doftpion 'Festiva Maxima'

Kommentarer
Postat av: Pelin

Åhå odla i norrbotten är en utmaning, jag hejjar på dig:)

2009-05-11 @ 22:42:53
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Postat av: Mia

Hallå!

Ja du är då duktig 6 du har ju så bra smak & vet vad som passar på rätt ställen.

Kram

2009-05-12 @ 14:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0