Jag anade det!

Nu vet jag äntligen varifrån mina gener för mörk hud kommer ifrån! Mamma är ju en äkta italiensk pizzabagare! Eller? Nyöppnade Pappas Palats i centralorten får passa sig för den oanade konkurrenten Mamas Mumsiga Mat...


Idag har vi bjudits in till byastugan i Lillträsk där det bjöds på stenugnsbakad pizza och tårta till efterrätt. Inte tråkigt! Tänk vilken tur att man har att brås på! Vi som var där var alla mycket mätta och belåtna efter bara några tuggor av de enormt goda och mättande pizzorna med valfri fyllning. Ni som inte var där missade definitivt något!


Linas och Johannas pizza av varianten Vesuvio - kan två bästisar dela på annat än ett hjärta?

Lina hade tur och hann  hälsa på sin kompis Johanna under dagen och sedan fick hon följa med oss till Lillträsk, där de lekte oavbrutet. Många varianter på att leka häst. Tydligen var det kul att fotografera varandra också:




Eftersom att alla hundar (läs tre; mammas lapphund Biiga, syrrans blandis Nelly och andra syrrans pudel Chess) var med så tog jag en minipromenad ner till sjön med dom. Uppskattat att få rusa av sig, Nelly var trött efter ett tag, och Chess slocknade så fort vi kom hem.




Drickpaus för de tre musketörerna

Avslutningsvis så har dagen varit kanon! Har hunnit hälsa på AnnaBe och även tvärstädat när vi kommit hem från pizzeriet. What a wonderful day!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hon visar ju tänderna åt Mr G.. haha! :) det var himla kul igår.

2009-05-24 @ 09:59:37
URL: http://lovisasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0