Solig och aktiv dag

I morse vaknade jag av att min nyvunna bästa vän a.k.a. morfar Sören ringde och ville hälsa på. Naturligtvis hjälpte jag honom med lite datapyssel. Han drack inget kaffe idag heller, kanske gillar han bara kokkaffe? Jag vet inte. Lustigt att vi först nu börjat umgås. Han har ju både humor och insyn i politik. Intressant.

Efter att han åkt svischade jag och Lina i den vinröda racerbilen till Älvsbyn för att uträtta lite ärenden; vi skulle köpa mumsigare mat menad mot matvägrande missen Maja. Hon har nämligen gått ner drastiskt i vikt. Vi hittade även en del godislådor (de var tomma, även om Lina tyckte att vi skulle ta med tio fyllda godislådor och äta ur dem för att få tag i emballaget). Lådorna sådde vi sommarblommor i när vi kom hem, det blev en del jättefina sorter och jag hoppas verkligen att det blir några som klarar sig. De flesta går i rosa toner, men det blev även en del vitt och blålila.

Väl hemkomna kom Marie och Arvid på besök, och mössan jag stickat tre gånger passade äntligen perfekt! Den blev jättefin med de blå och bruna inslagen. Ännu en gnome-mössa, men denna gång i Lovikkainspirerad stil.



Småningom skickade jag iväg Lina till en kompis och Arvid pep iväg hem för middagslur. Då passade jag på att göra en stor rensning i kaningården. Nej denna gång var det inte kaniner som avlägsnades, även om en yxa kom fram. Det var vinterns alla lortar och kisshögar som skulle bort. Slog även ut en mellanvägg för att skapa en lyxvåning till honan som beräknas föda på Linas födelsedag. Kul kul.

Nu återstår bara garagerensning la grande. Bara. Suck. Jag har tänkt knycka ett släp i veckan för att hiva iväg alla skitsäckar som ståtar på gården. Det är tyvärr alldeles för gott om den varan på vår tomt just nu. I övrigt väntar jag besök ikväll, så nu är dagens datatid avslutad tills vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0