Skön helg

I lördags körde jag och Lina iväg med skotern. Vi puttrade iväg i tjugo knyck längs den kanonfina leden som går till Kitajaur från Kåbdalishuset. Vi kom fram hos mormor och morfar på förmiddagen, bjöds på kaffe och lunch, sedan var det pimpelfiske för att Lina skulle se hur det går till. Hon var inte så imponerad eftersom att nappandet uteblev. Det var en hel del ovanåvatten på sjön, så hon var lite nervös när vi var tvugna att hålla utanför leden i början. Men med min proffsiga styrning gick det kalasbra och vi kom helskinnade och torra hem. Jag hade gärna visat foton från vår utflykt, men det får vänta till slutet av veckan eftersom att vi klantade till det och glömde kameran i Kåbban.

Imorgon ska jag, Lovisa, Alva och Emma på utflykt, Lina ska få vara hos sin mormor hela dagen. Hon längtar och det gör jag med. Jag gillar utflykter. I övrigt har det varit lugnt och skönt, min moster Sara ville att jag skulle på kurs med henne, så sex tisdagar framöver blir det kursande, mycket spännande! Mamma sponsrar med en del av avgiften som en tidig födelsedagspresent, det är mycket uppskattat!

Nu är det matdags för kaninerna och sen ska smulan sova. Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Marie

Spännande! Vad för kurs?

2009-03-01 @ 22:07:36
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gud vad jag blir avis på er!! Ni verkar ju haft en alldeles underbar helg!!

2009-03-02 @ 10:44:11
URL: http://hannasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0