Mycket med socker nu...

Att bli mormor eller farmor sägs vara livets efterrätt. Kan det då sägas att jag äter kakan och har den kvar när min egen unge börjar bli underbart stor, snart ska börja skolan och vänner och syskon skaffar smått? Jag får ju möjligheten att njuta av spädbarnstiden, får på nära håll se hur de utvecklas och gör nya framsteg.

Sötsaken Alva snart tre månader ung


Sockergrynet Arvid (som börjar bli stooor nu!) är åtta månader snart


På senaste har jag även hittat ännu en liten goseplutt att leka med. Mitt kusinbarn, drygt ettåriga Paula hälsar på ibland, och hon snackar goja så som ingen annan kan. Det, om något, är riktigt, riktigt kul! Jag tyckte att hon till och med sa "Hej Frida" sist hon var här, men ingen vet säkert... Undrar om hon vet det själv ens en gång?

Att få ha dessa härliga ungar omkring sig gör att man ibland känner sig som svävande på en molntuss av sockervadd. Det är så oerhört sött. Tack mammor för att ni bjuder på era små!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du ska veta att du ger mycket tillbaka, fastän Arvid hade kolikoch skrek blev du aldrig avskräckt utan vaggade, pratade och kramade honom lugn och det lättade mitt hjärta när många andra mest ville rymma sin kos när han satte igång. Tack för att du har sådant tålamod!

2009-03-21 @ 14:05:41
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ibland är det faktiskt skönt att få lite "avlastning" om än Alva inte är den allra värsta bebisen. Och även om man är med så är det ändå skönt att någon annan än jag matar, söver och leker med henne. :)



Vi får ses snart igen, hon är ju så söt min lilla Alva :)

2009-03-21 @ 19:13:19
URL: http://lovisasandman.blogg.se/
Postat av: Marie

KOlla mailen jag är eld och lååågor!

2009-03-21 @ 19:51:21
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0