IKEA

Ja det är sant. Igår åkte jag med mina båda småsystrar till Ikea i Haparanda. Pissväder och snörök gjorde att det tog tid att färdas, men även om vi såg två bilolyckor längs E4 så gick det bra för oss, det var ju jag som satt bakom ratten i världens bästa Toyota. Resan hem tog om möjligt ännu längre tid, 3,5 timmar effektiv körtid med tungt lastad bil; i min corolla sedan fick vi in fem proppfulla ikeakassar med grejor, en bokhylla och en gigantisk tavla. För att inte tala om att vi var tre (väl)vuxna kvinnor och ett spädbarn med bilstol och diverse andra tillbehör. Gissa om det var trångt? Ett tag hade jag ett snyggt motiv i taket...

Så snart jag kom hem fick mamma åka hem och sova, hon hade varit barnvakt åt Lina under dagen. Guld värt! Jag kunde inte somna så jag började stöka i ordning istället, och det var underbart att vakna i morse och se att allt stod klart. Nu fattas bara nya gardiner i vardagsrummet, men de som sitter uppe får duga tills vidare. Jag måste ju lära känna min Husqvarna Automatic innan jag ger mig i kast med uppgiften att tråckla fram nya fönsterdekorationer. Här kommer lite foton från mitt vardagsrum.

Före:


Efter:


Lite ögongodis från mitt "nya" vardagsrum:




Bokhyllan Expedit kostade i detta utförande endast 479 kronor. Precis den storlek jag ville ha dessutom! Gissa om jag är nöjd?! Och att den rymdes i bilen sen... Ja, det finns mycket att glädjas åt här i livet.

Foton från helgen kommer småningom.

Kommentarer
Postat av: Marie

Blev ju så himla fint!! Jo helgfoton vill jag ha:)

2009-03-03 @ 17:23:56
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Guuuud så fint det blev!! jag måste nog verkligen pallra mig uppöver för att se allt i real life!!

2009-03-03 @ 20:49:25
URL: http://hannasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0