Fikafria festligheter för fastande föredetta frossande fiamästarinnan Frida

Precis som det låter. Jag har spöat Mika i Fia med knuff X antal gånger (nämner inget om motsatsen så tror ni att jag är världsmästare i den fantastiska sporten...). Jag har även fastat istället för frossat. I fredags var det tre veckor sedan jag åt godis, kakor, glass, fika tårta osv. Ingen sylt, ingen marmelad, ingen O´boy. Inte ens Peps perssons variant. Jag är ståndaktig och mycket duktig. Alla ni som känner mig och mina sockervanor har insett vilken heroisk prestation detta är. Ska försöka att inte äta socker framöver heller, det finns ju faktiskt alternativ. Kaffe med grädde till exempel. Tyvärr är det inte heller så nyttigt.

Idag ställdes dock min karaktär på prov rejält. Alva döptes och efteråt var det traditionsenligt dopfika i Lillträsk byagård. Traditionsenligt för vår familj alltså. Superstor supergod smörgåstårta, tre prinsesstårtor, ett rejält lass fika och en del mackor. Till detta serverades kaffe, te eller jättegod blandsaft som blandas 1+4=supergott!
Frida åt en bit smörgåstårta och drack en liter te. Inget fika alls. Duktiga jag.


Rosa dukning, rosa tårttrio. Riktigt, riktigt gulligt!

Eftersom att det inte kom så många som var bjudna (bortfall pga sjukdom och andra saker) så blev det över en hel del av godsakerna. Dessa väntar nu i min kyl på att ätas upp av de fantastiska barnvakterna som ställde upp när Lina med sina vattkoppor inte kunde närvara vid högtiden.


Fina lilla familjen från Lappurträsk

Nu är det sovdags! Ha en toppendag imorgon!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men vad fint ni gjort det och sö söta dom var:) Och du är DUKTIG!

2009-03-29 @ 10:00:37
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

så fina dom var Å vad du är duktig. kramis

2009-03-29 @ 18:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0