Effektivitet

Denna dag har kantats av ett svettigt skimmer. Jag har arbetat, flåsat och ansträngt mig för att hinna med alla göromål. Precis efter frukost gick jag ut och städade kaninburar; yxa är ett finfint redskap för storrengöring så här i vintertider. Nej, jag slaktar inte ut mitt bestånd med yxa, jag karvar loss isstyckena som bildas av det begagnade vattnet som tenderar att komma ut därbakifrån på de små liven.

Efter städet skräddade jag gardiner, promenerade runt vår gemytliga by med syrran och hennes göllunge tillsammans med vovvarna Nelly och Diesel. Emma har äntligen åkt till Arjeplog för att ta körkortet. HÅLL TUMMARNA!!!! Tillbaka från promenaden städade jag fler burar, invigde min Husqvarna automatic med att raskt sammanfoga de förberedda styckena av det petroleumblå tyget. Resultatet blev en slät kappa med inspiration från Mikas syster Anne. Hon har bra smak tycker jag. Jag fick ringa om tips under arbetets gång, och resultatet blev riktigt bra tycker jag.

Mika fixade middag, och jag ägnade tiden åt piffing i både vardagsrum, hall och kök. Det blir fotografering och bildvisning imorgon nämligen. Ni vill väl se förstår jag. Ni är så nyfikna. En stickning hann avslutas och ännu en promenad runt gator och torg avrundades med en jätterolig TV-kväll hos Sara och Mange med ungarna. Riktigt trevligt måste jag säga, precis som vanligt!

Jag ska nu gå och sova, men vill bara berätta att Mika fått tjejstryk i Fia igen. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0