Back in business

Nu är vi hemma, vakna, pigga och utvilade efter vår resa till Jolanki i norra Finland. Där har vi träffat Mikas farbror Marti och hans bättre hälft Irma. De hade med sig sina båda katter som Lina gärna fotograferade:



Precis innan vi skulle åka kom grannarna och hälsade, de hade en ny valp som jag tror hette Ida, hon ser ut att vara en Keeshound eller liknande, och den äldre hunden är en blandras, kanske Finsk lapphund och norrbottenspets? Patu heter han i alla fall.



På vägen hem stannade vi som vanligt till på kyrkogården och sade hej till Mikas farmor och farfar. Mika skottade och hans pappa tände ett ljus. Det är en vacker skogskyrkogård med ett fint lugn över sig. Jag gillar att stanna till där och andas lite lugn och ro innan vi åker vidare hemåt. Vi stannade även till i Avasaaksanvaara där Mikas mamma har växt upp. Ett fantastiskt vackert hus!



Fåglarna trivdes och förökade sig där, jag lyckades fånga dessa talgoxars parningsdans på bild:


Efter att vi druckit kaffe i Övertårneå fortsatte resan hem, jag och Mika var glada och Lina sov.
(Påklistrat leende? Jag? Nääää!)

Kommentarer
Postat av: Marie

ÅÅÅh bilder:):) Ni är då för söta och damn vilket hus hörrudu...

2009-03-16 @ 09:50:46
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja efter lite bravader så verkar ju eran helg ha blivit fulländad!! Jättetjusigt hus hurru!!

2009-03-16 @ 13:09:21
URL: http://hannasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0