Ingen rast, ingen ro...

Man kan tro att jag aldrig gör annat än arbetar. Tidigare har jag skyllt min bloggtorka på arbetsflödet, men nu kan jag inte skylla på det längre. Just nu avnjuter jag min julledighet ihop med bara villa, vovve, och vansinnigt tovig kissemiss. Dessvärre ingen Volvo, bara Räsertoyota. Mika  pressar puder med sin dyraste leksak, Lina är hos sin papi och jag njuuuuter av att kunna vara vaken till tre på natten, sträckligga i soffan framför usla filmer, fantastiska krim-TV-serier och sedan det bästa av allt; SOVMORGON. Jag har sovit till tio-elvasnåret varenda ensam dag. Oj så skönt!

Julen firades i Kåbdalis med Mikas familj, juldagen åkte vi till Jokkmokk och Mikas samevänner (och även vanliga dödliga). Även under nyår kommer Mikas kompisar att föräras vår närvaro, men tro nu inte att jag gjort slut med mina egna bekanta. MINA vänner får nämligen umgås med mig ÅRET RUNT. Dags för Mikas vänner att få lite välförtjänt TLC med andra ord.

I helgen har jag passat på att hälsa på min bästaste bästa vän Mia och hennes ohängde karlslok Erik. Mia fick sina raggsockar som jag stickat henne i julklapp, och så ska jag snart börja med Eriks också. Han ska få röda, Mias var blå. Syrran har fått ordning i sitt lilla dockskåp till kåk också, hon bjöd på julklappen jag ihop med ett lustigt rim gav till henne. Extra festligt var det att hennes jul firades hos farsan...





Jag vet du är en klassisk tjej
Gillar samma grejer som mig
Om du är en tuffare brud
Var inte snål,
se till och bjud!












(Cream filled Willies finns att köpas på Lustgården i Piteå)

Snön vräker ner och har så gjort de senaste dagarna. Snödjupet ökar med minst en decimeter per dag, inatt sägs det väntas mellan 20 och 30 centimeter! Förstår inte varför folk envisas med att ständigt uttrycka sitt missnöje över vädret? "Nu kan vi det här, får vi annat än snö snart?" eller "Nu räcker det väl ändå?" eller "Fortsätter det så här flyttar vi söderut!" är exempel på de vanligaste kommentarerna just nu. Min följdfråga är alltså; varför nöja sig med lagom? Är det bara jag som gillar det extrema?

MER SNÖ TILL FOLKET!

Kommentarer
Postat av: Lotta Mäntyranta

Jag bara MÅSTE få säga att jag verkligen uppskattar din blogg och dina inlägg!! Du är så fantastiskt rolig, kvicktänkt och mysig!! En härlig tjej helt enkelt !!

Jag hoppas att din syster uppskattade sin(a) julk... Julklappar menar jag....!! Njut av att kunna sova länge osv... Det är Dig VÄL unnat!!

Kramisar från mig L8M

2009-12-29 @ 07:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0