Några ord om kreativitet

Jag gillar att göra saker. Tillverka, förnya, anlägga, skapa, reda upp, ja helt enkelt att pyssla med en massa olikasaker. När jag är kreativ är jag också som mest produktiv, idéerna trängs om att komma först ut att utföras. Det skapar en motor, som sedan får allt att hända. Just idag är en sådan där jobbig dag när jag kommer ihåg gamla, ännu inte utförda idéer, samtidigt som nya börjar ta form. Därför har jag idag börjat beta av ett av mina projekt. Bilder kommer när det är klart.

Idag har jag arbetat som personlig assistent, tillika privatchaufför åt Lovisa. Vi åkte till residensstaden för att hämta en av hennes tidigare beställningar. Tur att hon inte ville köra släpvagnen själv. Vi passade nämligen på att hämta en bildel som Mika behöver till räsertoyan. Bakersta avgassystemet har fått ett hål, precis innan ljuddämparen, så gissa om den låter fräckt?! Mika tyckte att det skulle lagas i alla fall. Han ville väl inte att alla killar skulle dregla efter det vrålande motorljudet...

Lina har varit väldigt gosig på sistone. Imorgon ska hon, jag och lillan ner till Muskus badstrand för att bada hela dagen. Det blir kul tror jag, för några bekanta ska dit också.



Nu ska jag ut och se om färgen torkat. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0