Lägesrapport

De senaste dagarna har mestadels gått åt till att spendera dagarna utomhus, trots att värmen håller på att ta kål på mig. Vina älskar att leka med sina kompisar, särskilt när "moster" Emma passar på att leka och kasta saker att hämta.



Finaste vovven.

Isag har Vina och Mika tillbringat eftermiddagen och kvällen i skogen. De hörde en tjäderhöna som "ankade" (vet inte säkert om det är det korrekta uttrycket, men Mika sade så) och Vina skällde fast en sparv i ett träd. Fågelintresse i alla fall. Hoppas nu bara att hon blir fin i skogen. Hon har varit ovanligt lydig de senaste dagarna (peppar peppar), kommer när jag ropar trots att hon jagar humlor och annat skoj. Rymmer inte riktigt lika gärna heller. Det känns skönt. Det är ju pinsamt att skrika runt efter en ohängd jycke när alla vet vems felet egentligen är...

Vina är by the way en riktig allroundhund som gärna hjälper till att plantera mina nya plantor som jag fått. Plocka ogräs äär ingen dum lek.


I övrigt testar jag en del nya motiv och har sett att Rödblärans frökapslar är ypperligt dekorativa och passar fint som objekt för macrostudier. Me like.

Lite mer av denna melankoliska höstkänsla fångades på denna bild:


Mesta möjliga megamacro (Nej det är ingen fågel, men Vina gillar ändå att jaga dom...):


Nattinatti!

Kommentarer
Postat av: AnnaLena

Oj, vad du är duktig på att fota!!

2009-08-17 @ 23:04:02
URL: http://www.svartatassen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0