Upp som en sol, ner som en pannkaka

Det var ett tag sen sist jag skrev. Efter en del små händelser med Lova så insåg jag att jag inte är tillräckligt tydlig ledare för henne. Hon är en sådan fin hund men behöver också en fast hand för att fungera på ett bra sätt med omgivningen. För att inte hinna förstöra mer än nödvändigt så fattade jag beslutet att lämna igen Lova till hennes ägare Ulrica. Det kändes som helt rätt beslut men ändå värker det lite i hjärtat. Jag hade hoppats att jag skulle fixa att vara en tydlig ledare men fick omvärdera. Kanske bättre att starta med en yngre hund, eventuellt en valp? Jag vet inte, just nu är det mest funderingar och insikt som gäller. Skaffa valp är besvärligt så det lär nog vänta något år i så fall.

Maja har slutligen steriliserats. I onsdags åkte vi till Öjebyn för att operera. Det visade sig att hon var dräktig på ett mycket tidigt stadie, men riskerna blir tydligen större då också, eftersom att blodkärlen är fem gånger större än normalt. Man måste vara extra noggrann att hålla koll på såret så att det inte blir komplikationer. Ikväll var det lite blod runtom, så jag ringde jourveterinären och frågade. Han trodde att det skulle gå bra att vänta tills imorgon, så då ska jag ringa Djurkliniken och fråga om vi ska komma in för kontroll. Känns så onödigt om det skulle hända något nu när man äntligen beslutat att behålla Kattmaja och sterilisera henne. Håll tummarna!

Idag åkte jag och min kusin till storstan Luleå på shopping a.k.a. rekreationstur. Mycket upplyftande, även om damerna i fråga har svårt att hålla snattran någon längre stund. Kanske just därför det är så givande? Den som känner mig minsta lilla vet ju att jag ibland (läs: ofta) har lätt att pladdra värre än den värsta sladdertacka.
Jag hittade inte ett enda fynd men det gör inget. Vi hittade i alla fall en ursöt liten klädsel till lilleman Arvid. Urgulligt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ånej vad jag är hemsk, jag har surrat och flamsat så mycket att jag inte ens MÄRKTE att du inte hittade något:O Jag är förskräcklig...

2008-10-24 @ 20:55:24
Postat av: Frida

Haha klart det inte gör nåt, det är så kul att bara surra och skvallra och ja du vet, bara vara :-)

Tack för en kul dag!

2008-10-24 @ 20:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0