Tyskarna har kommit

Idag har jag hämtat mina nya kaniner. Ja jag vet att en del inte tycker att jag behöver fler, men jag säljer tre idag och jag sålde även en i fredags, så antalat har minskat med två trots nyförvärven. Båda kaninerna är av rasen Lilla Tysk vädur, en vädursras som i storlek ligger mitt mellan bjässen fransk vädur och den näpnare varianten dvärgvädur. Lilla Tysk har en vikt på tre till tre och ett halvt kilo, så det är rejäla bitar. Båda kaninerna är blå manteltecknade, delar med mig av ett foto så ni får se vilka majestätiska varelser de är:
Blå manteltecknad Lilla Tysk vädur
Saltsjös Alice (bilden) heter honan från en uppfödare i Stockholm. Hanen heter Bremen och är en import från hemlandet tyskland. Hoppas att han förstår svenska. Men vid det här laget borde han fatta, han är ju ändå ett och ett halvt år. Båda kaninerna har gått bra på utställning och har fin stam, så det blir ett fint tillskott i min fortsatta avel för nya färger på rasen.

Väntar på att Mika ska komma hem också, han jagar fågel med sin kompis och kompisens finnspets. Vid lunch hade de sett två och hört en fågel men inte skjutit något alls. Hoppas att de hittar något, det vore ju trist om de fick vara helt utan jaktlycka.

Lina sprang över till Tilde igen, de leker så bra ihop. Det är jättekul. Men lite ensamt också såklart, när man är van att alltid ha en Mini-me som frågar varför man gör si eller så, och framför allt varför man inte lever som man lär...

Nu ska jag ta fram fika så det har tinat lagom tills det kommer besök. Ikväll kanske vi glider iväg med hitlersläden och hälsar på kusin med familj i Lappurträsk. Får se om tiden räcker till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0