Så var hon här

Lova kom igår under eftermiddagen. Ulrica stannade länge och det pratades hundar, barn och livet. Hon är en sån bra kompis. Maja skötte sig exemplariskt, inte några (som befarats) urklösta ögon eller så. Hon gömde sig under soffan men kom fram för att kolla några gånger. Lova är van vid sura katter, så hon vänder bort blicken och passerar fritt trots att Maja står mitt i dörröppningen. Fantastiskt!

Lova tycker däremot att Lina är lite jobbig, som ska domdera och bestämma hela tiden. Det blir att träna rang och så måste Lina lära sig att ge Lova utrymme att vara hund. Mats, min granne, kikade förbi när vi skulle ut idag och han frågade direkt om det var en pitbull, så det blev lite hundsnack med den gamle mannen som tyckte att hon såg väldigt fin  och snäll ut. Roligt med såna grannar som älskar alla djur!

Lina har precis åkt till Anders, så nu är det jag och Lova. Vi ska på promenad i skogen, gissar att det blir sandtaget. Hon älskar att släpa med sig "pinnar". Ska fota så ni ser vad jag menar...

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0