*phu*

En shot antibiotika och en halskrage var receptet, kostade bara 50 spänn också så jag är nöjd. Maja är INTE nöjd. Hon försöker backa ut ur sin krage men jag knöt den rätt tight så jag hoppas att den sitter. Svårt det där, man vill ju inte strypa stackarn. Veterinären visade hur hårt det skulle vara men det klöste hon sig ur i transporten, så jag knöt aningen hårdare. Hon borde sluta blöda idag, fortsätter det imorgon skulle vi komma in igen. Hoppas nu att hon kryar på sig, det vore verkligen toppen. Skönt att slippa oroa sig.

Lina har varit hos Tilde under tiden jag åkte till veterinären, de har haft kul och lekt bra, det brukar de göra. Lina hade med sig en jättefin korg med ett ljus, pyntad med skogens vackra färger. Ska visa när vi har fotat. De hade höstpysslat hos Tilde nämligen. Det blev snabblunch/middag med Pillens Bulsnerkorv och pulvermos, väl så enkelt, men det duger i krig...

Mika är på G hem, han har varit och jagat lite i Kåbdalis, men den här gången blev det varken byte eller skadskjutningar. Tur. Men fäller han en fågel på första skottet är ingen stoltare än jag, och han har faktiskt börjat hålla på skotten sen jag har... *hrm* ..."fostrat" honom... Trots detta är det inte färre fåglar han kommer hem med, men förhoppningsvis färre med piercinghål i vingarna... Bäst att sluta detta ämne nu, innan han kommer hem, och råkar se vad jag skrivit om hans jägartalanger.

Nu är det snart dags att städa lite, förstår inte vem det är som drar fram alla saker?

Kommentarer
Postat av: MArie

Haha, passa dig när han läser detta...du har väl hört talas om finnhumör?

2008-10-25 @ 16:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0