Höstmys

Jag åkte till IKEA igår med min kompis Cilla och Lina åkte med såklart. Cilla åkte buss till Älvsbyn och så åkte vi därifrån tillsammans till Haparanda (som betyder aspstrand på finska). Vi käkade frukost innan vi gick in i butiken. Lina fick vara i Småland en timme och så hittade jag en del småplock, bland annat ett skrivbord (Alve) och tre runda mattor som kan höra till vardagsrummet. Massor av olika ljus inhandlades, bland annat med doft av äpple och kanel, och så några med doft av röda bär. Behöver jag ens nämna att mitt hem nu doftar blommor? Det blev även en ny klocka till köket, en med aluminiumram. Till skrivbordet blev det en lampa, och Lina fick en att ha på det skrivbord vi ska hämta hos Emma.

Så här fint blev det när barbordet monterats ner och forslats ut:


Ikväll bjöd vi mamma och Stefan på "fest" (enligt Lina) men de kunde inte komma, kusin vitamin kunde inte heller, men Lova och Johnny kunde. Så värmdes glögg, pepparkakor bjussades laget runt och så ringde mamma och Stefan och kom förbi i alla fall. Köket fullt och det var rätt mysigt att ha så många på besök. Lina hade tänt sitt ljus ute på bron innan de kom, så det var fint och välkomnande:
Det här ljuset fick jag av Lina när hon varit hos Tilde.

Ikväll har jag även hunnit borsta prinsesskatten Maja. Det blev en del hår, som annars hade bosatt sig på gardiner, kläder, stolar, mattor, ja kort sagt allt av textila material. Ni ser själva mängden:


Densamma prinsessmisse anmärkte på att hennes kungliga latrin inte var tillgänglig till följd av en stängd dörr, och eftersom att "nödig katt hoppar tungt" (gammalt kattordspråk) så gick det inte för sig att öppna dörren. Vardagsrumsgolvet fick duga, trots svårigheten att täcka fekalier med parkett. Tur att jag var snabb att plocka bort det hela, innan odören spred sig i hela huset. Klorin is the good shit!

En liten bild av trattkatten med den alldagliga sura min som förefaller dyka upp i samband med påklädning av tratten:


Lev och må!

Kommentarer
Postat av: MArie

Gud vad fint det blev! Jäkla mjölkstockning, hade varit mysigt med fest:)

2008-10-30 @ 10:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0