Första gången

Det finns en första gång för allt. Även för mig att skriva om mig själv. Funderar just på hur ofta jag törs lova att jag ska skriva, men kom på att det nog är smartast att inte lova något. Dagens tanke är att om man inte har några förväntningar kan man inte heller bli besviken. Därför vill jag inte ge er några heller.

Jag har idag suttit och kollat lite på olika bloggar och ska även försöka mig på att göra en design för min blogg. Jag har ju kodat en del när det gäller hemsidor så jag hoppas att det inte är svårare än så.

Annars så väntar jag på att Lova ska flytta hit. Ulrica har tänkt komma hit så att hon får träffa Maja utan risk för att få ögonen urklösta eller så. Har förberett så att Majsan får äta i tvättstugan och ha det lite som sitt rum, där hon får vara ifred från Lova. Kan vara bra att inte behöva snegla över axeln när man äter... Lova är av rasen amstaff/schäfer men ser ut som en högrest lite smäckrare amstaff med en aning tjockare päls. 

Vackra Lova
Jag hoppas kunna ge henne det hon behöver, har lite ångest inför det där med aktivering men tryggas av att jag vet ungefär vad hon behöver för att må bra. Det är inte omöjligt. Har läst på om rasen och hittat en del bra sidor. 

Annars är det mesta bra, Mika kom hem i onsdags efter att ha stannat över helgen i Eksjö eller Skövde eller vart han nu varit de senaste veckorna. Jag har tappat kollen på det hela. För tillfället jagar han lite skogsfågel i Kåbdalis. Hoppas han hittar någon.

Ikväll blir det tacos hos mamma och Lina ska med. Hon kommer i eftermiddag och jag längtar. Förra veckans magsjuka plus hemmavarande var inte så poppis. Hon har tydligen inte längtat alls, ville inte ens packa idag... Vi får se till att ha en vanlig vecka i veckan så hon börjar tycka att det är kul igen.

Hon ska på dop imorgon, hennes lillasyster Klara ska döpas och Lina tycker att det ska bli jättespännande. Det kanske bör tilläggas att Klara är den sötaste ungen i världen enligt Lina, och jag måste nästan hålla med. Hon är verkligen pytteliten och jättesöt, men eftersom att man gillar alla bebisar så kanske alla bebisar är sötast i världen?

Har massor annat att skriva om men tar det en annan dag, annars blir det så långt. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Marie

VAd fin hon är! Ska bli kul att se henne live:)

2008-10-10 @ 17:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0