En social dag

Maivor, som är min lärare i alla de ekonomiska ämnena i skolan, är så oerhört vänlig att hon håller extralektioner trots skollov, bland annat för mig. Jag har missat en hel del då jag varit borta och tack vare Maivor är jag nu ikapp i en del ämnen. Det är så otroligt mycket värt. Igår klockan tio hade vi en extralektion i Företagsekonomi A klockan tio, och efter någon timme var både jag och Kajsa uppdaterade med missad information.

Kajsas flicka Victoria fick följa med mig och Lina hem från dagis när vi åkte hem vid halv ett. Tjejerna fikade lite och sen var det kaniner för hela slanten. De hopptränade lite och matade kaninerna, sen kom de in för att pyssla och leka i Linas rum.

Lina blir alltid så sprallig när hon har kompisar


Under tiden vi hoppade med kaninerna kom kusin Marie med tillhörande bebis förbi, så då blev det glögg, pepparkakor och ännu mera höstmys. Mitt i vårt samtal kikade Maries syrra Lisa förbi, tillsammans med min granne Ingegerd (den yngre av mina båda grannar med samma namn) och hennes dotter Matilda. Matilda sov hela tiden, o så söta bebisar är! Hehe, jag måste kanske varna Mika och berätta att det har varitr en hel del bebiskontakter på sistone. Det är väl allmänt känt att de brukar smitta?

Vi surrade som vanligt hur mycket som helst, Lisa blev helt förskräckt över hastigheten i samtalet och anmärkte på att jag och Marie med oanad kvickhet, reflexmässigt och utan påtvingad artighet, avbröt varandra för att avsluta den andras mening. Är det inte så man gör när man umgås? Det undrade både jag och Marie innan vi skrattade åt situationen. Det är kanske länge sen vi umgicks, och då måste man ju komma ikapp lite? Frågan är bara om det blir bättre eller om vi alltid har (och kommer att ha) det här beteendet när vi ses?

När alla åkt hem, Victoria blivit hämtad av sin mamma och Maja fått sin middag, åkte jag och Lina till morsan och Stefan för att käka middag. Det bjöds härliga biffar med potatis, sås, omelett och kokta grönsaker, och vi åt tills det inte rymdes mer i våra vid det laget fulla magar. Även här surrades det, och jag intog ryggläge i kökssoffan. Det finns ingen så skön kökssoffa någon annanstans, så jag somnade. En timma senare vaknade jag av att mamma ringde från vardagsrummet för att jag skulle vakna. Jag och Lina packade ihop oss, åkte hem och... ...somnade!
Er bekanta Frida somnade alltså klockan åtta igår kväll. Jag tror till och med att jag somnade före Lina.

Återkommer efter dagens slut med en liten lägesrapport. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Marie

HAha, jo men har man otur så får man en upptuktning av lisa som ber en "tagga ner" så vi kasnke ändå surrade lite lagomt?

2008-10-31 @ 13:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0