Äntligen tillbaka igen

Nu är jag äntligen tillbaka på skolan igen.

Jag har missat en hel del, men tänka sig, idag kändes både företagsekonomin OCH redovisningen helt ok. Jag fattade äntligen lite av vad vår lärare gick igenom. Hurra! Nu ska jag försöka samla energi och börja hemtentan i Fe A och sen beställa boken för Fe B. Vi har bara lite kvar i A-kursen, ska gå igenom det sista kapitlet efter lovet (eller lov och lov, vi har den andra hemtanten i kursen då, så ledigt blir det knappast), det blir alltså under vecka 45, därefter ska vi börja gå igenom den köttigare B-delen. Jag gruvar lite grann, men det är himla skönt att det blir längre studieperiod för B-kursen.

Har börjat lite med engelskan också, vi har tydligen prov på onsdag nästa vecka, ska försöka skriva det prov jag har missat då också. Hade varit skönt att göra bort allt. Måste börja läsa min engelska roman också. Hoppas att jag fastnar i den, det är en sån härlig känsla.

Lova (hunden, inte syrran - ja, jag vet att det kan bli jobbigt att skilja dom åt i tal) har inte kommit ännu, ska ringa Ullis idag och fråga när det passar. Längtar en del men det får ta sin tid om det behövs.

Jag ska simma idag igen, jag brukar ju göra det i smyg så att inte Mika ska märka det. Jennie har lovat att släpa med mig, och det är himla bra. I början är det så lätt för då har man en massa inspiration och man tycker att det är kul, men sen blir det jobbigt att pussla ihop allt. Nu försöker jag ta mig iväg åtminstone en gång i veckan, men hoppas att det blir två eller tre så småningom. Simning verkar bra, jag får inte ont i mina pensionärsknän av det, och så kan man simma i sin egen takt. Det bästa är att simma bakom Jennie, då blir hon "draghund" åt mig, så jag orkar hålla uppe farten. Förra gången tror jag att vi simmade 40 längder, får se hur många det blir i eftermiddag. Vi ska träffas klockan 16 på badhuset. Blir toppen. Lina ska vara hos Lovisa och hos morsan när jag ska simma, hon har dagistid längre, men det känns skönare att hon inte behöver ha så lång dag.

Nästa vecka har jag inga ekonomilektioner alls, så jag ska försöka hinna ikapp allt jag missat sen tidigare. Blir skönt. Det är så lätt att stanna kvar på skolan när Lina är hos Anders, man slipper ha dåligt samvete för att hon får lika långa dagar som jag själv. Dessutom kommer inte Mika hem förrän på tisdag, så jag får lång ensamhelg, det känns också helt OK, just nu i alla fall.

Oj vad jag skriver!
Nu ska ni få göra något annat än att läsa om mig, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0