Temperaturen är hög uti kroppen

Och det gäller även ute...


Hoppas att tomteland håller samma grader som när vi var där. Här är det plusgradigt och töväder. Bron har tinat fram och det droppar från taket. Tack Gud för all snö, men låt den nu ligga kvar, snälla! Jag vill ju ha en vit jul i år. Känns som att det kommer att bli kvar snö även om det skulle tina bort, men jag har hört talas om ett regnväder som skulle dra fram över bygden under veckan, kanske är det dags nu? Hoppas inte. Håll tummarna med mig!

Ont i halsen och hes röst, men Lovisa har lovat komma och fika med mig. Mika hade hittat några choklad- och mazarinsmakande fikabitar på affär´n så det ska hon få. Inga pepparkakor, för hon är nog tillräckligt snäll redan. Och tänk om kryddorna startar ett lavemang tätt följt av värkar? Det går ju inte! Jag vet att jag är lite hispig men jag hoppas att ungen föds på nyårsdagen. Knip är det som gäller fram tills dess!

Mika snarkar fortfarande, tänkte inte väcka honom förrän han vaknar själv. Det är ju så lugnt och skönt utan honom så här på morgonen. Plus att han faktiskt inte har haft sovmorgon en enda gång sedan han blev julledig. Kanske dags nu då.

Annars funderar jag på vad vi ska baka hos min moster Sara och kusinerna på lördag. Det blir pepparkakor i alla fall, och ett pepparkakshus. Funderade på mer knäck, det börjar sina i skålen på bordet. Kanske inga lussebullar. Har du något bra tips?

Jag skrev listening comprehension - nationellt prov i engelska, del två igår. Jag hoppas att det gått bra. Funderar på att delta på dagens lektion bara för att få veta resultatet. Det skulle visst bjudas på tårta har jag hört, så det är ju ytterligare en orsak att komma. Jag håller på att harva mig igenom den engelska roman jag påbörjat för att kunna analysera den. Än så länge är jag halvvägs ungefär. Suck. Jag måste få den klar SNART.

Sedan ska det skrivas ett fördjupningsarbete om vad som helst, men på engelska såklart. Har funderat på lite olika ämnen men tror att det kan bli ett arbete om högtiderna som firas i det kristna Sverige. Lite bakgrund och så vidare. Lina har ju undrat en del kring sådana saker så det kan ju bli lättare att förklara för henne också. Får se om det blir just högtider eller om det slutar med något helt annat.

Nu ska jag slå igång vattenkokaren så att Lovisa får sig lite kaffe när hon dyker upp. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0