Sena kvällar

Det verkar svårt att komma i säng i tid. Vi har varit hos mamma och fixat hela kvällen. Det tar tid att packa kött. Lina har hjälpt till att skriva etiketter och rullat köttbullar. Vi fick tårta och grejor också. Inte dumt. Eller jo, egentligen är ju inte socker så bra, men det smakar jäkligt bra! På väg hem blev det en köttleverans till Lappurträsk där de också var vakna sent. Jag har hunnit stöka till i frysen också, så att all mat rymdes. Nu känner jag mig riktigt rik. Fulla frysen med mat och kylen är också full. Fattas bara full tank i bilen också.

Tack vare att köttet anlände idag så blev det inget Luleå, det hann vi helt enkelt inte med. Jennie kikar förbi imorgon med kaninerna istället. Blir kul. Hoppas man får bjussa på lunch eller liknande. Kanske nåt enkelt i alla fall. Måste försöka hinna rengöra lite burar också om blidvädret håller i sig.

Vi hämtade foton idag också, de blev superbra! Många såg extremt gryniga ut i kameran men de blev ändå hyfsade i 10x15-format. Har satt in en del i album men måste skaffa ett till åt Lina så vi kan fortsätta samla foton av henne. Hon har två album med foton av bara henne, nu är det dags för det tredje. Blir kul att ha album att kika i, annars ser man ju aldrig på sina foton. Fick en del nya favoriter bland de sommarfoton jag tog midsommarafton 2006. Ska leta fram och lägga hit om jag kommer ihåg det.

Hmm... verkade inte fungera att hinta Hanna att komma hit så jag måste nog lösa julklappsleveransen på annat sätt... Kanske det blir tomtens renar som får fixa det?

Nu ska jag försöka lägga mig, smulan somnade så fort hon hittade kudden. Det blir en lång helg i Pijtstan, med massa roliga aktiviteter och roligt folk. Vi har rätt bra och trevlig släkt, både Mika och jag.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0