Rimstuga

Igår när Lina kom så började vi rimma. Vi hade ett grymt flyt och fick till det himla bra. Det bästa var rimmet till Mikas julklapp enligt Lina. Hon skrattade och blev generad när vi berättade för mormor vad det var för ett rim. Jag vet inte hur bra det är att publicera rimmen här, man vet ju aldrig om mottagarna kikar in och tjuvläser...

Okej, jag viker mig, vet att ni nog är nyfikna till tusen. Gissa vad det är, rätt svar kommer på juldagen. Inga uppenbara rim direkt men förhoppningsvis passar de ihop med klapparna. Det får vi ju höra när de har öppnats. Mikas rim kräver lite justering om jag ska kunna lägga ut det här innan jul, det var de enda rimmen som blev solklara när man läst dom. Ska försöka sprida lite dimma i rimmen så kan ni ju också läsa.

Josefine:
När du med något vill pyssla
Kan du med detta syssla

Jennie

Med detta kan du göra ett djur
-eller hur?

Tobias

Här i det bara ryms
någon liten som knappt syns

Alex

Den är svart
Utför backen går det snabbt

Lina
Knuffar och springer
Gör den som slutligen vinner

Lina
Häxa päxa
ge mig en sexa
Vad blir det jag får?
Ett ben med fot men utan tår?

Lina
När du vill blir en stjärna
Hjälper vi dig gärna

Emma
Från början skulle vi dig inget ge
Tills jag i en affär detta fick se

Stor nog att ha lägenhet
Här är rimmet om ditt paket:

Lägg i vad du vill
Det blir det du gör det till

Hanna och Danne
Det blev inget snyggt paket
Detta vi redan vet

Fantasin började tryta
Hoppas att ni inte vill byta

Fyll den med något vått
Ställ den ute när ni bjuder på något gott

Stefan
För att inte frysa
Se till att Kåbdalismysa

Mamma
Vild och fri
Här inuti

Idag ska vi åka till Piteå och baka pepparkakor. Får se om det blir annat också. Idag blev det -15 grader ute, så det gick inte att rengöra burar. Hoppas att det blir varmare framöver. Jennie skulle kika förbi idag också, känns jättekul att ses igen, det var så länge sen sist.

Nu är jag som ett barn, förväntansfull inför julen. Det blir jättemysigt hos mamma, det kommer mycket folk som det låter. Mormor och morfar, Christer kanske skulle komma, Stefans föräldrar, jag Lina och Mika, och så tror jag nån mer skulle komma. Från början var det bara vi och Mamma och Stefan som skulle ses men mamma gillar ju att det är fler. Blir toppenbra. Bara det finns nån Alladinlåda så blir det toppen.

Nu kommer tomten snart och hämtar Hanna och Dannes julklapp så jag ska se till att göra den helt klar med rim och allt. Ses!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jomen det är ju inte helt omöjligt, jag ska höra med syrran och vickan...kan vi isof vara hos dig?

2008-12-20 @ 12:55:03
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Marie

Vi funderar på dagledighetsmys på Ebban på Måndag. Dricka glögg och umgås om vi får ihop några. Kanska lisa, vikckan, jag, arvid, ingegerd,matilda kasnke lollo emanuel(om lina skulle med) Vad tros?

2008-12-20 @ 20:44:35
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0