Plugg och hundvaktning på gång

Sitter på skolan nu igen. Det känns som att det var nyss men ändå länge sen sist. Jag har bara en lektion idag; bokföring. Det är ett ämne som är skitkul när man väl fattar men för mig har det gått trögt att förstå alla bitar i bokföringen, trots att det bara är grundkursen. Det kanske lättar småningom, intressant är det i alla fall.

Igår ringde mamma och inbjöd till fri bullätning. Hon hade bakat kanel- och vaniljbullar som smakade supergott! Tyvärr var jag väldigt hungrig men mamma råder bot på det mesta, vi hjälptes åt med en mexicanasoppa som precis som alltid var mycket god när den stod på bordet. Till och med Lina åt hela sin portion utan gnäll trots att hon egentligen inte gillar soppa alls.

Till helgen har mamma och mina mostrar och min morbror syskonträff, då ska jag och Mika vara barnvakt åt Biiga. Det blir spännande att se om hon tror sig att vara med oss i Kåbban hela helgen. Cillan ringde också och undrade om jag har hundpassarthänster kvar iveckan. Kanske kommer Chicko och Chappe på torsdag och stannar tills fredag. DET blir ännu mera spännande i så fall. Två hundar är ju svårare än bara en, särskilt när man inte känner dom till hundra procent. Men det går säkert bra, pojkarna är ju vana att var amed varandra och dom brukar vara snälla när dom är i Vistträsk.

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och fixa lite med hemtenten jag har kvar i företagsekonomin.
Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Kul med lite extra sällskap, fast Mika är väl också som en hund? :) Vi var också förbi mamma igår vi fick goda bullar och Nelly fick 3 hotdogs plus att hon hann tjuva kattens halva hotdog.. Så imorse var hon pigg på att skynda sig ut, kom och pussades i ansiktet när klockan ringde.. :P

2008-12-09 @ 13:41:03
URL: http://lovisasandman.blogg.se/
Postat av: Marie

Intressant! Om du är hundis, ring så jag får träffa dem, skulle vara kul att se hur rasen är!

2008-12-09 @ 17:41:40
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja den där maten brukar det inte vara något fel på iaf. Spännande med alla hundar att vakta, var duktig med kameran så man får se lite...=) Ha en najs kväll!

2008-12-09 @ 20:52:06
URL: http://hannasand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0