Ojojojdå

Nu har jag fått mig en uppläxning igen. Typiskt. Jag får väl lov att skärpa mig och uppdatera oftare.

Igår kom jag hem från Kåbdalis, jag fick skjuts av mormor och morfar. I lördags kom jag på att vi kunde hälsa på min moster Sara i deras stuga (det är inte ens en mil från Mikas ställe), så jag ringde och kollade om de skulle vara hemma. Tydligen skulle dom till min andra moster Johanna, som bor 400 meter längre in längs samma väg, men vi var välkomna. Kaffesugna som vi var åkte jag och Mika iväg. Väl framme var det fullt hus och högt i tak. Öl och vin snarare än kaffe och bulla (även om det faktiskt bjöds av den varan också). Jag tror inte att jag skrattat så mycket på år och dagar! TACK för en hopplöst härlig kväll! Vi återkommer, men då tar vi med en del eget också!

Imorgon kväll åker jag till Kåbban igen, med finkläder i bagaget och förbereder mig för bröllopet. Ska bli superkul att klä upp sig, jag tror inte att jag har varit så uppklädd innan någon gång, men är det nyårsbröllop så är det! Jag hade ingen kappa men fick en av mormor. Den är röd och supersnygg men lite i minsta laget. Ska se om den går att justera till. Lite för fet är jag nog också, det måste erkännas, men så är det när allt är så gott...

Min julgrupp spm jag gjorde när mamma och Lova var här på pysselkväll


I jul har vi varit hos mamma och Stefan. Det var trevligt och maten var enormt god. Av Mika fick jag Mine-glas i olika färger, supersnygga allihopa. Hans parfym som han fick av mig luktade supergott när han använde den, godare än jag hoppats (jag var ju lite förkyld när jag sniffade mig fram i doftjungeln...) Lina var överförtjust när rimmet på Mikas klapp från henne lästes upp:

Göm din kropp
Låt inte grannarna se din snopp

Ni kan säkert lista ut att det var en morgonrock i det paketet. Svart såklart, så att Mika kan leka panter med mig om nätterna... hihi

Lina hjälper tomten att läsa på julklapparna,
lägg märke till tomtens lampa som hjälper skumma ögon:



Nämen, det var ju Linas julklapp! Vilken överraskning!
Självklart fick tomten en kram som tack!


Lina fick ett par skrillor av oss som hon provade för första gången under annandagen. Efter bara en timmes åkning anades både piruetter och storstilade skär. Hon har ju inspirerats av "Stjärnor på is" och insåg nu att hon lär behöva träna en hel del innan hon är lika duktig och klarar hopp och konster utan att falla. Hon verkar dock ha fått blodad tand, Anders tyckte också att hon var duktig.

Först måste man lära sig att trilla och sen resa sig igen


Wow, jag kan ju glida med dom här!


Bildkavalkad från isbanan i vår by:
  

Lina på väg att bli isprinsessa


Jag har hunnit tvinga Lovisa att höra av sig så snart värkarna börjar, men med bricanyl varenda dag så borde ungen vänta tills nyårsklockorna klämtat. Än har inget hörts om barnagråt, men jag hoppas ändå att det blir snart. Jag längtar ju faktiskt efter att bli moster. Då ska jag dit och sniffa bebislukt varenda dag. Hehe, gissa om Lova ska bli less på mig!

Lina ringde igår och var på ett strålande humör. Hon hade haft julafton hos pappa också och var så nöjd över alla sina fina julklappar. Hon undrade även om Klara kunde få säga något åt mig, men jag avböjde och bad henne återkomma när jag förstår mer av det språk hon talar. Jag vet att jag låter urtrist, men det är inte det lättaste att förstå andras ungars bebisspråk, särskilt inte via telefon.

En kul grej (för mig och andra genetikintresserade) är att jag kommit på att jag har tre olika linjer som bär havana (chokladbrunt) i min kaningård. För att experimentera ska vi göra en parning så att Linas kanin får bli pappa lämpligt till den 14 april då hon fyller år. Blir kul att se vad det blir! Jag har även lyckats få tag i transporthjälp så en annan av mina honor ska paras nu första veckan i januari. Funderar på att spara en hona ur den kombinationen. Det är kul när det händer saker hos kaninerna!

En annan kul sak är att jag idag har fått bevis på ett nytt rekord. Jag har idag erhållit min lägsta telefonräkning någonsin! Bara 338 kronor, att jämföra med upp till 1100-kronorsnivån när Mika veckopendlade... Tre månader i rad har räkningen nu bara sjunkit och sjunkit. Det är glädjande i tider som dessa!

Ikväll ska jag pipa iväg till kusin Marie för att låna ett partytrick av värde! Tack för att jag får låna!
God fortsättning önskar jag er alla!

Kommentarer
Postat av: Lovisa Sandman

Vi har ju faktiskt lås på dörren.. haha! :) ha en trevlig nyårsafton med mycket dryck och festligheter! Jag LOVAR att höra av mig när värkarna börjar. Annars lär du ju märka nästa gång vi träffas om bebis kommit eller inte :D

2008-12-29 @ 20:48:54
URL: http://lovisasandman.blogg.se/
Postat av: Marie

Hihi duktig kicka. Åh vad LIna var söt på julafton! Jag lovar att Arvid kommer att bli transa för jag vill som få köpa flickkläder...

2008-12-29 @ 21:53:09
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0