Klart och betalt

Frasse i sin ungdoms dagar


Nu har vi varit hos veterinären. Det visade sig vara så som jag befarat. Frasse hade två vassa hakar på insidan av sina kindtänder. Hakarna och lite av slitytan på kindtänderna slipades ner och nu borde han kvickna till och äta rätt snabbt. Inte konstigt att han inte velat äta hö ordentligt, det har gjort ont! Nu återstår bara att kolla med ägaren hur hon vill göra med honom. Troligen kommer tänderna att måsta slipas varannan månad livet ut på honom, något som de flesta kaniner upplever som värre och värre för varje gång. Jag vet vad jag skulle ha gjort, men han är ju inte min.

Vi har strömavbrott just nu, det blev väldigt tyst och stilla här hemma. Inte ett enda litet brummande från elektriciteten. Funderar på att promenera en sväng. Kanske blir när Mika kommit hem. Får se.

Kommentarer
Postat av: Marie

Men hejja frida:) Nu får du plus o kanten;)

2008-12-03 @ 18:38:56
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vad roligt med massor av uppdateringar! :) Själv har man varit i stan idag och shoppat julklappar och annat tjafs :)

2008-12-03 @ 19:10:07
URL: http://lovisasandman.blogg.se/
Postat av: sara

hej... första gången jag kikar in, kom förbi... ska vi köra nå julbak iår? julgodis kanske och pepparkakor?? ungarna skulle nog gilla det.

kram

2008-12-03 @ 19:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0