Jul, jul - strålande jul

Haha, nu tror ni kanske att jag fått slag, men jag har "bara" köpt Peter Jöbacks nya julskiva. Tyvärr insåg jag då att det inte är mina skivor som varit för slitna och repiga, utan det är faktiskt cd-spelaren som lämnat in. Dags att önska en ny då med andra ord. Jag hoppas att Mika har en som funkar bra. Skivan låtar bra på datorn, även om det inte är lika omfamnande ljud på den som på de ordinarie högtalarna.

I morse när jag kom på skolan (i god tid för en gångs skull), satt det uppe en lapp som meddelade att min lärare var sjuk så jag hade inga lektioner under dagen. Läste lite läxor istället och så åkte jag till ICA och köpte julmust för fem kronor per flaska (+pant) och även lite ingridienser till julgodiset över alla sorter: Knäck. Den ska strax kokas, tänkte ha den klar när Mika kommer hem.



Ska ut senare idag och skotta lite kramsnö från entrén ooch även förbereda transporterna för imorgon. Två av kaninerna ska till sin fodervärd så de får komma ut och tävla trots att jag bestämt mig för ett tävlingsuppehåll. Jag har lovar pappa en transportbur också så att hans misse kan åka mellan honom och den som sköter den då han är borta om veckorna.

Har du inte skaffat Jöbacks julskiva så rekommenderas den.
Nu ska jag fixa extraknäcket!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du har verkligen varit flitig med uppdateringarna syster!

2008-12-04 @ 16:30:36
URL: http://hannasand.blogg.se/
Postat av: sara

tja! den helgen låter bra, vi kan väl pratas vid närmare när det passar bäst för alla... vad ska vi pyssla med. Tänk gärna ut något, prata med Lina och Lovisa om önskemål.kramis

2008-12-04 @ 18:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0