Idérik afton

Wow vilken inspiration jag fick nu ikväll när jag kom hem! Har lånat en festgrej av Marie och så provade jag alla mina fina kläder. Åh så bra det blir! Det är verkligen kul att klä upp sig! Jag hittade även min favoritklänning av alla klänningar, den gröna halternecken som gömts undan längst in i garderoben i minst ett och ett halvt år. Åh vad jag hade saknat den! Till och med nu ser jag smal ut i den! Om Mika inte misstycker (den är jäkligt kort) så blir det nog den jag ska ha när Anne och Daniel gifter sig.

När jag skulle inviga klänningen ifråga så tyckte jag efter några vinglas att den var nog så lång och gjorde genast slag i saken. Här vill jag höja ett varningens finger till er andra hemmafixare; sy INTE upp klänningar i berusat tillstånd, de tenderar då att få ett aningen kortare uttryck än nödvändigt när man nyktrat till litegrann... Nu vet ni bakgrunden, men jag vill även meddela att jag bittert ångrar att jag inte investerade i en klänning av varje färg när modellen såldes på H&M för sisådär tre, eller kanske fyra år sedan. Den är jättesnygg och framför allt smickrande!

Nu fattas bara att kappan passar perfekt. Jag fick en idé angående den också ikväll. Jag tror att jag ska be någon sykunnig att hjälpa mig att få till ett mönster i rätt storlek, för modellen är makalös! Lyckas jag så blir det åtminstone en, men kanske två kappor av modellen. Man kan ju variera tygerna för att få till olika uttryck tänker jag. Olika färg eller struktur. Åh vad det kliar i fingrarna efter att få sätta igång!! Jag ringer redan imorgon och frågar om hjälp med mönstret tror jag!

Åter till drömmarnas land! Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha jo det var ju så min svarta kjol råkade bli "eh du tjejen, du kan ju inte böja dig fram i den där fattar du väl?"- kjolen med alla vaktera på Sparta...

2008-12-29 @ 23:21:51
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0