Följ mönstret...

Det förefaller vara så att min inspiration tynar när Lina inte är här hos oss. Skenet bedrar dock, när smulan inte är här så ränner vi än mer än förr och då hinner jag helt enkelt inte skriva. Idag har vi köpt lite julklappar, vi gjorde slag i saken och hittade ett par finfina grejer för utomhus vinterlekar till Lini, och så hittade jag äntligen en grej till Hanna och Danne som inte är alltför tjejig. Hoppas jag...

Jag har även kommit ihåg att framkalla foton från vår finlandsresa, samt de foton som ska bli julkort, så förhoppningsvis hinner alla få dessa i sina brevlådor innan julen är här. Ska framkalla fler foton imorgon hade jag tänkt, från några av de cd-skivor jag har här hemma från tidigare när jag nyss köpt min kamera. Jag har faktiskt slarvat en hel del med framkallandet, så fotoalbumen gapar tomma.

Under helgen har vi varit i Kåbban, Biiga fick följa med och hon gnällde faktiskt bara lite när inte mamma var med. Jag trodde hon skulle vara betydligt pipigare. Innan vi hämtade henne hade vi haft Chappe och Chicko här, så Biiga tyckte att det doftade karl i hela huset. Hon var dessutom i löpen, så jag misstänker att det var en angenäm doft för henne...

En riktig karl - Chicko poserar ihop med Lina


Mamma var impad av Chickos good looks men personligen tycker jag att Chappe har snyggare, mer vägvinnande steg och medfödd elegans. Han dansar framåt mer än strävar, det är ju mer Chickos stil.

Snygg-Charles i viloläge


Jag och Biiga har även följt med Mika på jakt, men tyvärr denna gång utan att skymta en enda fågel. På väg till Kåbdalis såg vi däremot en hel flock med uppemot trettio orrtuppar. En mäktig syn när de i en enda gemensam rörelse rörde sig över träden. Jag lovar att Mika saknade sin bössa då!

I övrigt har vi det rätt bra, om än hektiskt så här innan terminslut och julledighet. Mika drar fötterna efter sig (inte egentligen, men han är redan ledig) och jag försöker plöja "A thousand splendid suns" - en engelskspråkig roman om afghanska samhällets kvinnor och deras vardag. Bra bok halvvägs igenom. Jag laddar för betygsättning innan jul, får se om jag lyckas få in alla uppgifter i alla ämnen.

Ha en trevlig kväll så kanske vi hörs av fler gånger innan veckan är slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0