Drömmen

Idag har jag hittat drömhunden. Jag tror jag måste ställa mig i kö på en sådan här. Kenneln ser bra ut också, de verkar ha fina hundar och inte alltför många kullar per år. http://www.dressedforsuccess.se/ är adressen, de har även bruna, svarta och vita valpar ibland, men silver är något alldeles speciellt. På bilden som lånats av kenneln är det Lizz. Hon ska paras under vintern 2009 / våren 2010.

Drömhunden


I övrigt har det varit en rätt bra dag, Marie och Arvid kom förbi, liksom hennes syster Lisa och min syster Lovisa. Sen dök mormor upp, jag hade lovat henne skjuts hem. Fick lite paltsmet och rimmat fläsk av mormor så grytan står och puttrar på spisen nu. Mika säger att han ska äta massor av palt.

Igår följde jag med mamma till stan. Lina fick sig en adventspresent; jag hittade hennes outfit inför jul- nyårs- och bröllopshelgerna som stundar framöver. Bilder kommer när Lina fått på sig kläderna och jag ser att de passar. Det blev en klänning, en pälskantad bolero och glittriga tights och såklart matchande silverskor för inomhusbruk. Sjalen som jag stickat på är också klar, och klänningen är tillsydd så att den sitter som ett smäck.  Nu har jag påbörjat en guldsjal som ska bli lite fyrkantig. Den blir mjuk och fin. Ska få tummen ur och se till att fota alltihopa.

Ska till veterinären imorgon för att slipa tänderna på den gammelgubbe jag har här hemma. En kille som tagit dubbla SM-guld i längdhopp (280 cm) och hoppat 80 cm i höjd. Han är även champion i alla fyra SM-grenar. Jag hoppas att det bara är tänderna som spökar, i så fall så blir han finfin efter veterinärbesöket. Blir han i form igen kanske vi kan börja hoppträna lite smått på små låga hinder. Frasse är inte min, han bor här på foder tills vidare, han är supermysig och otroligt personlig.

Annars så försöker jag ta vara på den här härliga tiden med snömängder och härligt väder.
Se till att du gör det också.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja någon gång ska jag också ha mig en silverfärgad pudel för dom är verkligt urläckra!!

2008-12-04 @ 16:29:42
URL: http://hannasand.blogg.se/
Postat av: Emmiz

Åhhh babe!!! Ja vill också ha!!! Gu vilken otroligt vacker hund! Man kan inte bli annat än försälskad! =)

2008-12-09 @ 15:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0