Så kan det gå

Utan intention att engagera mig besökte jag ett informativt möte för ett par veckor sedan. Ämnet var byns skola och att en nedläggning finns föreslaget från socialdemokratiskt håll.
Väl på plats insåg jag att det här var ett ämne för stort att avstå. Av sju av KF fastställda punkter fanns endast tre med i den avhandling som skulle tjäna som underlag för kommande beslut. Dessutom innehöll materialet en del sakfel av grov karaktär, exempelvis elevantalet de närmsta åren. Något måste göras, så här kan det ju inte få gå till!
Sagt och gjort, efter stormöte som besöktes av berörda tjänstemän och politiker, har jag de senaste dagarna ägnat mig åt en del research. Ännu kvarstår en hel del, särskilt då somliga på viktiga ansvarsposter plötsligt är otroligt svåra att nå. På måndag sammanträder kommunstyrelsen för att enas om vilket beslut de ska föreslå fullmäktige, och jag återkommer med vidare information efter detta möte.
Förfarandet har retat upp ordentligt och orsakat flera insändare och en del reportage. Det senaste debattinlägget hittar du här: http://www.pitea-tidningen.se/debatt/artikel.aspx?ArticleId=6672352

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0