Årets längsta dag

Förvirringen är stor. Igår förlade jag min telefon två gånger och blev tvungen att leta länge innan jag hittade den. När jag handlar med kort så har jag ett par gånger råkat trycka röda knappen "avbryt" istället för att godkänna summan. Igår letade jag min kamera utan resultat. Det visade sig att den var hos mamma.

Fortsätter det här så vet jag inte vad nästa steg blir. Glömma bort att Lina kommer hem klockan ett varje dag? Glömma bort att ta in hunden från hundgården? Glömma bort att mata djuren? Glömma börsen någonstans? Jag hoppas helt enkelt att det hela löser sig av sig självt.

Ikväll kommer Mika hem. Halv tolv rättare sagt, så det är nog mer natt än kväll. Sedan ska vi umgås ungefär varenda dag i nära två månader. Blir intressant. Skönt att han blir hemma ett tag, man kan ju inte säga att vi varit bortskämda med varandras sällskap den senaste tiden.

Att vänta på något gör ju alltid att tiden tycks gå otroligt långsamt, vilket direkt leder mig till tanken att det här är årets hittills längsta dag. Utan tvekan. Kanske går tiden snabbare om jag hittar på något under tiden, det brukar ju funka så. Får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0